Miközben a vállalatok egyre nagyobb figyelmet fordítanak az automatizálásra és a digitális fejlesztésekre, egy terület továbbra is emberi marad – a munkaerő megszólítása. A toborzási stratégiák napjainkban már messze túlmutatnak az álláshirdetések világán. Az, hogy egy cég milyen eszközökkel, szemlélettel és kommunikációval próbálja megtalálni a hozzá illő embereket, nem csupán a HR hatékonyságát mutatja meg, hanem azt is, hogyan gondolkodik önmagáról és a jövőjéről.
A piaci verseny nem csak termékek és szolgáltatások szintjén zajlik. Az igazán komoly küzdelem a tehetségekért folyik – és ebben a harcban azok a vállalatok kerülnek előnybe, akik időben észreveszik: nem elég keresni, vonzani kell. A toborzási stratégiák középpontjában ma már az élmény, az érték és a párbeszéd áll. Egy jó stratégia nemcsak a megfelelő emberekhez szól, hanem úgy is, hogy azok meg akarják hallgatni.
Ahogy a jelöltek elvárásai változnak, úgy kell változni a megközelítésnek is. A mai munkaerő tudatos, tájékozott és gyorsan ítél. A toborzási stratégiák sikere abban rejlik, hogy képesek-e egyszerre autentikusak és inspirálóak lenni, miközben megtartják a fókuszt: olyan embereket kell találni, akik nemcsak megfelelnek a pozíció elvárásainak, de valódi lendületet is adnak a csapat egészének.